10 maj 2011

Tisdagstema Favoritplats i hemmet

Tisdagstema i FABRIKEN är: Favoritplats i hemmet

Jag är nog en smula partisk i denna fråga just nu :-). Solen och fågelkvitter, spirande knoppar och tilltagande grönska har HELT förvridit huvudet på mig - för min favoritplats i hemmet just nu är min trädgård :-)

Eller iallafall det som kommer att bli min trädgård, när jag pysslat klart. Det lär dröja en smula ...hmm...MEN planer finns på många delar och det genomförs ett projekt eller tre i taget :-)

Så här ser rabatterna ut idag:

 Stora VITA syrenen som just börjat knoppas...

 Pionen som just tittat upp...

 VITA Kungsängsliljor som ej klarar denna zon...(?) hmm...

 Lila Kungsängsliljor som är vackert rutiga...

En ROSA julhyasint som jag testade att planera ut efter julen... :-)
 
 VITA pärlor i långa rader :-)

 Min vackra, absolut kolsvarta, viol -Perennen "Molly Sandersson" 
LOVE it! Är SÅ glad att den verkligen överlevde och tittade upp igen efter vintern!

 Pionrabatten vi skapade förra sommaren: 9 pioner - varannan vit , varannan rosa, alla olika sorter! Omgärdade av vita och rosa perenner. Och en svart viol :-)
Inte så frodig just nu, men OJ vilken skillnad det kommer att bli här om några veckor...:-)

Njutning :-)

Så just för tillfället är mitt svar på favotitplats i hemmet -  just trädgården, helst krypande på alla fyra i gräset, i lagom nivå med alla gobitar som är på väg upp för att möta mig och sommaren :-)




2 kommentarer:

  1. Så fint du har och mycke blommor på g sen att du valt mina favoritfärger gör ju inte att jag gillar det mindre ;).
    Din vita kungslilja blev min favorit, har inte sett sådan förut.
    Ha de så gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Jag älskar Kungsängsliljor.

    Önskar dig en härlig kväll!

    SvaraRadera