25 mars 2011

Våren har vaknat

Tänka sig, dessa ord trodde jag inte jag skulle få uttala på evigheters evigheter: Vinterna har släppt sitt grepp, fåglarna kvittrar som tokar och VÅREN HAR NÄRMAT SIG :-)


Nu är det ju så att vi fortfarande har snö på hela tomten...ca 30 cm tjockt. MEEEEEEN på vissa ställen kan man ana att marken faktiskt bryker igenom ganska snart.

Som på altanen i söderläge med sol hela dagarna. Tror ni den är torr och snöfri? Nepp :-(

Gräsmattan är fortfarande helt dold av snö. Men den nya fina altantrappan som påbörjades i höstas har nu tittat fram och jag längtar verkligen tills det blir dax att ta med tekoppen dit ut :-)

Men nu har jag iallafall så mycket VÅÅÅRkänsklor i kroppen, att vintern helt enkelt MÅSTE GE UPP!!!

1 kommentar:

  1. Exakt så där ser det ut på min tomt också, fortfarande för mycket snö.
    Men fortsätter solen skina dröjer det nog inte länge innan tekoppen kan tas ut.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera