4 januari 2011

Tisdagstema RECYCLING / ÅTERVINNING I INREDNING

Tisdagstemat hos Fabriken idag är  
RECYCLING / ÅTERVINNING I INREDNING

Återvinning i Inredningen är jätteroligt tycker jag, 
och det är roligt att komma på nya användningsområden
för saker som tidigare haft andra uppgifter.

Jag har många exempel på återvinning i min inredning. 
Är stolt "återvinnings-nörd" och "återbrukare".
Jag visar bara ett litet, litet enkelt urval idag. 
Mycket jul-igt eftersom julen fortfarande avnjuts här hemma :-)

Hallspegel (tidigare fönsterruta)
 
Ljushållare i glasvas (tidigare såsslev)


Julklapps-"säck" (tidigare läsk-back) 


Blomkruka (tidigare bakpulerlåda)

Blomkruka (tidigare terrin)




Nu ska jag ta mig ta en sväng runt till 
alla duktiga bloggare i Fabriken och se vad ni hittat på!

IMORGON startar min bloggs 3års jubileumstävling...
Inte mindre än 4 fina vinster, värde ca 200 kr/ st, finns i potten!
MISSA INTE :-)








8 kommentarer:

  1. Jag älskar såna där gamla trälådor som förvaring! Letar ständigt efter olika varianter på loppis men dom är sällsynta.

    För övrigt verkar vi vara inne pålura samma spår... Mitt inlägg e inte publicerat än men det kommer både en hallspegel av ett fönster och gamla trälådor som förvaring. :-)

    Ha en fin dag!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Hittar tyvärr ingen modellbetäckning på vår diskmaskin. Men den heter Siemens Speed Matic.

    Lycka till och visst ligger återanvändande alldeles rätt i tiden, en kul utmaning är det också att hitta på nya användningsområden på alla "fynd" som man gör.
    Hej då från Loo.

    SvaraRadera
  3. Hej igen.
    Här kommer en länk till maskinen:
    http://www.hemmabutikerna.se/diskmaskiner/siemens_speedmatic_diskmaskin_60_cm/1044,100557034,163/?#detailed_attributes

    Hej Svejs från Loo.

    SvaraRadera
  4. Fint med soppskålen, jag har en jag också, det bor :) citroner i den just nu... Innovativt med såssleven! Den idén vill jag gärna låna :)
    /helena

    SvaraRadera
  5. Ja, det är något som jag värnar om, att använda redan tillverkade saker.
    Älskar återanvändning...
    Mycket fint du hade där ;)
    Kram ullamaria

    SvaraRadera
  6. Tack tomten.
    Jag tyckte jätte mycket om mina saker.
    Ljuslyktorna håller jag på att plasera i hallen nu när julen håller på att städas bort
    Bland annat.

    Jo det är roligt att se när personen har fått sitt paket. Min har inte skrivit något alls om detta ännu. Så då vet man inte om det har kommit fram eller ej.
    Kramar Hanna

    SvaraRadera
  7. Kul att du ville vara med i min utlottning!

    Bra med återvinning:)

    Kram Susanne

    SvaraRadera