7 december 2010

TisdagsTema Julfönster

Idag är temat Julfönster här i Fabriken.

Det är många av "Fabrikörerna" som visar sina julpyntade rumsfönster idag, så jag gör det INTE :-)

 Istället visar jag mitt favoritfönster! Denna gamla fönsterruta hänger i min hall. Fönstret pyntas efter årstid och nu är den lätt "julad" :-)

--
 Vacker lummer pryder fönsterbågen!
OBS! Lummer är fridlyst i Sverige och får endast köpas av odlare eller importerad! Gäller även Mistel :-)

Ett stort lingonhjärta hänger i lummern!
Bordet nedanför hallfönstret pyntas efter årstid,
alltid med många ljus och blommor :-) 
En samling av fattigmanssilver samlas ofta på detta bort :-)

Du har väl inte missat min jultävling?


2 kommentarer:

  1. Vilken kraftig och fin lummerreva du hittat, vi fick så tidig snö att jag inte hann få tag i nån.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul i dessa pysseltider...
    laddar för morgondagen då jag ska pyssla med 16 skolbarn i klassrummet ;)
    Det blir najs....
    kram ullamaria

    SvaraRadera