17 december 2010

FIN / FUL Julgransfot


Bilderna nedan visar ett urval av julgransfötter jag sparat
 i min inspirationsmapp, alla är dock för små för vår gran :-( 
 

  De två översta är antika och sålda på auktionsfirma.
Den svarta finns hos Jula.
De röda och vita vet jag inte var jag hittat...

Med tanke på hur många som "gnäller" över alla "fula" julgransfötter
det finns så är det väl bra märkligt att det inte finns ett större och mer tilltalande utbud?

HUR SER DIN JULGRANSFOT UT?

Fin? Ful? Praktisk? Udda? Egen? Ordinär? Standard?

Vågar du visa den på din blogg och länka hit??? hi, hi 

Det vore vansinnigt skoj att se hur ni, pyssliga bloggare, löst problemet runt om i vår land! Jag vet ju att många "gömmer" foten i en zinkhink, eller zinkbalja, eller jutesäck, men jag ser gärna fler förslag :-)
Jag vet ju att fulheten liksom finheten sitter i betraktarens ögon men jag tänkte ändå genomföra denna helt ovetenskapliga undersökning :-)

Imorgon, lördag, visar jag MIN julgransfot :-)



6 kommentarer:

  1. Jag har två olika julgrans fötter. Än så länge ligger dom i sina lådor och väntar på att jag skall fina MIN gran.
    Kram:)

    SvaraRadera
  2. Vi köpte en ny förra året men jag minns ärligt talat inte hur den ser ut. Vi ska ut och leta julgran imorgon så då får vi ta ner den och kolla.
    Har faktiskt tänkt sätta granen i en zinkhink i år. Får se om det funkar.
    Jag återkommer .....
    Stor Kram Annelie ♥

    SvaraRadera
  3. Ååå den nedersa av dom gamla fötterna skulle jag gärna ha.
    Jag har den foten som du visar i rött "star" fast min är vit. Den är väldigt stadig och passar en ganska grov kungsgran men har en liten vattenbehållare.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Jag ska blogga om min gran snart, har ställt den i uterummet ikväll för lite upptining bara...
    Här är det zinkhink som gäller...
    kram ullamaria

    SvaraRadera
  5. Vi har en vanlig hederlig röd o grön julfot. Satsar på mer julpynt i granen istället :)

    Måste fråga - hur kom du/ni på julswapen? det verkar riktigt roligt!

    SvaraRadera
  6. Vi har bara en vanlig grön metall-fot. Inte snygg men egentligen tänker jag inte på den nämnvärt. Brukar ha en jättegran så foten brukar inte synas så värst mycket.
    Annars är det väl lätt att stoppa ner den i en snyggare hink av något slag, zink kanske?
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera