10 november 2010

Olivträdet glömdes bort...



Igår när jag vaknade så dalade stora, vita, vackra flingor ner över landskapet. Oh, så vackert det var med allt det vita, fluffiga snöandet.

Hela dagen jobbade jag hemmifrån, så jag njöt av snön som föll utanför och upplevde den ljuvliga vinterdagen på nära håll.
Allt gick bra tills... H J Ä L P!!! Jag har glömt ta in OLIVTRÄDET!!!...

Ute på altanen i snön stod mitt stora vackra olivträd och såg övergivet ut. Tänka sig, jag glömde ta in det i tid.... Men nu står Olivträdet inne framför altandörren och återhämtar sig från snöchoken.

Förlåt förlåt, snälla bli nu inte arg och tappa alla blad meddetsamma....


Jag hoppas nu att mitt söta, fina Olivträd klarade choken av snön och överlever inomhus nu...

HUR ÖVERVINTRAR DU DITT OLIVTRÄD???

3 kommentarer:

  1. De va ett ståtligt olivträd. Hoppas det överlever sin köldknäpp.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Vilken tur du kom på att olivträdet stod ute i snön.
    Har aldrig övervintrat något olivträd men hoppas du får svar av dom som har lyckats.
    Kram:)

    SvaraRadera
  3. Ja, hoppas verkligen att det klarar sig! De är ju så fina!
    Har tyvärr inget tips men håller tummarna!:)
    Kram Anna

    SvaraRadera