30 november 2010

Julswappen: Paketets ankomst

I torsdag den 25 november fick jag DEN :-) JA, paketavin från min hemliga tomte, alltså!

Och nog är min hemliga tomte hemlig för när jag kom till posten här i Stockholm för att hämta mitt paket sa killen i kassan att "mitt paket är i Luleå"...
Hmm, men jag bor i Stockholm, och paketet har skickats från...*läser på avin* Tumba, strax söder om stockholm..., sa jag...
"He he, då har det gått en ordentlig omväg via Luleå", skrattar killen i kassan.

Slokörad fick jag vända hemåt UTAN paket...

Måtte det hinna hit, snökaor och förseningar som posten drabbats av kunde jag läsa på deras hemsida... Så idag , tisdag, kollade jag paketets färdväg på postens hemsida... NU  hade paketet kommit fram till min post...stod det.

Ok, jag byslade på mig varmt (har -14 gr här i huvudstaden) och grävde ut bilden för att ge mig av in mot civilisationen och hämta mitt paket!

Och gissa om jag blev rikligt belönad :-)

Ett tungt härligt paket, fyllt med vackra mindra paket :-)

Hela 25 ljuvliga paket fanns däri :-) Jag fick, med viss möda, plats med paketen i min gröna Apotekarnes-back. Ställde den under julgranen. Snyggt :-)

Det 25:e paketet var en extra bonus som skulle ha öppnats den 1:a advent, men då var ju försändelsen på rymmen i Luleå...så jag öppnade det med STOR glädje idag :-)

TACK TOMTEN!!! Ljuslyktor är en passion :-) Formen av en krona älskar jag och bling är ALLTID rätt! Så mitt i prick :-)

Ska bli fantastiskt roligt att öppna paket varje dag och få dela med sig av gåvorna här på bloggen :-)

Imorgon 1/12 drar det igång! Häng med!

2 kommentarer:

  1. Så spännande och roligt att få öppna ett paket om dagen! ska bli roligt att följa! Jätte fina pynt fick du ju i det första paketet! kram Nina

    SvaraRadera
  2. Vad kul att få så många paket på posten!

    Och idag har jag postat ett till åt dig. Nämligen en spetssjal. :-)

    SvaraRadera