24 november 2010

Amaryllis & Hyaciner till Advent

Nu har jag shoppat lite julblomster. Det blev 8 st amaryllisar och 12 hyacinter. Det räcker kanske veckan ut om jag skall pyssla lite till advent :-)


Jag valde 4 st stora vackra vita amaryllisar av sorten "INTOKASIE"
och 2 Rosa "APPLE BLOSSOM" och en Rödvit "MINERVA" och en Djupröd "FERRARI".
De 6 vita hyacinterna är svaga i doftkoden och de 6 rosa har mediumdoft. Jag tycker så mycket om hyacinternas doft :-)

Men bråttom hade jag, två amaryllisar gavs bort innan gruppfotograferingen :-)

Nu ska jag leta fram blomster-pynt-kartongen :-) 

Vilka färger väljer Du på Dina amaryllisar och hyacinter i år? Hur pyntar du dom helst?

1 kommentar:

  1. Men älskade vän så glad jag blir, har alldeles missat det inlägget, å jag som är såååå noga med mina favoritbloggar.
    Du har räddat hela min vecka...
    Tack för att du skrev till mej,,,
    det uppskattar jag.Bloggar alltid om mina vinster och länkar till dej då som tack!!!
    Ullamaria Stigson
    Månbergsvägen 21
    561 35 Huskvarna

    SvaraRadera