22 oktober 2010

Pysseldax för julsugna :-)


Imorse vakande vi till ett VITT landskap! Snön vräker ner och jullängtan blev större än nånsin :-) Eftersom hela himlen är snöfylld och grå så lär det ligga kvar ett tag!

Julen närmar sig alltså ....äntligen får man pyssla utan att någon frågar varför man gör vinterinspirerat pyssel i  midsommartid...hi hi.. Nu kan man pyssla loss och skylla allt på julen och advensttiden, visst är det underbart?!  :-)

Panduros julkatalog har landat hos många av oss. Änglar, strutar, hjärtan, tomtar, jo julen ser ut som den brukar. Phu...vilken tur att man kan lita på vissa traditioner iallafall ;-)

Bilder ovan från Panduro Hobby
Jag skulle vilja prova på att göra de söta tvålarna du ser här ovan. Och fina strutar till granen... och det...och det....och det....

När jag fyllde år för lite sedan så fick jag en underbar bok av mina föräldrar: SJARMERENDE JUL

Bilder från Ellens blogg (med tillstånd)

Och jag säger bara: VILKEN BOK!!!

Ellen Dyrpo har skrivit denna underbara bok (på norska) och varje sida känns som en underbar upptäck! Som en skattkista som visar allt man kan göra med sina fynd. För boken innehåller mestadels kära, gamla, vackra loppisfynd.



Vad pysslar du helst till jul? Favvopyssel?

Jag har så många ideer och så lite tid...


7 kommentarer:

  1. Håller med äntligen får man pyssla loss.
    Å vad trevligt att Panduro är på gång med en liten katalog, väntar med spänning.
    Är nog lite som du vill prova det... och det.
    Tova små hjärtan.
    Det blir iaf ingen sömnad för symaskin har lagt av.Snyft.
    Kram:)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Alldeles för lite tid till allt man vill göra....
    Du frågade var julmarknaden är någonstans...
    Den är hos Violas Romantiska Tings Gårdsbutik i Östra Husby, Vikbolandet den 13-14 november.
    Roligt om du skulle dyka upp!
    Kram
    Marie

    SvaraRadera
  3. Konstigt är det, men jag tyckte jag hade mera tid förr med allt pysslande och då var barnen små. Nu finns det knappt tid över till något pyssel.
    Kram mamma C

    SvaraRadera
  4. jag ska pynta till halloween och vår årliga halloween fest. sen blir det nog efter öppningen av det nya varuhuset och det har lugnat ner sig lite mer julmys o planering :)

    SvaraRadera
  5. Vilket oerhört bra tips på bra idé bok..måste definitivt försöka få tag på den, Tack!
    Trevlig helg! :)
    MALIN

    SvaraRadera
  6. Va kul att vi båda har funnit denna underbara bok!
    Jag hann inte kolla så mycket igår men idag blir det nog en lååång stund :)

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie
    PS. Nu är jag med i din fina utlottning...förstår inte att jag missat den.

    SvaraRadera
  7. Hejsan! Vilken kul ide´att man fick bläddra i boken...men oj vad snopen jag blev...jag ville se MERA så var får man tag på boken? Jag älskar julen och har börjat att pyssla.
    kram kram Arja

    SvaraRadera